mandag den 15. oktober 2007

Google doc og personlig hjemmeside

Jeg valgte ud fra et princip om nemhed at koncentrere mig om google.

Jeg gider ikke at have for mange brugernavne og passwords, det ender med at man ikke kan huske noget af det alligevel.

Goggle Docs

Først kunne jeg ikke helt se pointen i at skulle lave dokumenter, som lå på nettet, (man er jo vant til at det ligger på ens egen pc)

Meeen jeg kan godt se det smarte i altid at have adgang til ens dokument, lige meget hvor man er henne, om man sidder i udlånet eller man sidder på sit kontor.

Eller hvis man samarbejder med en kollega, som arbejder på et andet bibliotek to gange om ugen.

Personlig forside

Jeg synes en personlig forside er et godt påfund, det er næsten bedre end rss-feeds!

Man vælger de sider som man alligevel klikker ind på dagligt og vupti! så for man lige en top 5 og en dagens joke hvis man har valgt det! og nogle af jokes er faktisk skægge. Altid godt med et dagens grin.

Jeg er spændt på hvad mine kollegaer siger til min personlige forside!

Ingen kommentarer: